Loading [MathJax]/jax/output/HTML-CSS/jax.js
Přejít na obsah messages.homepage.accessibility

Kruskalův algoritmus

1. Popis standardní metody algoritmu

2. Návrh možných adaptací

3. Diskuze nad výhodami a nevýhodami

Poznamenejme rovnou, že druhou adaptaci nevidomí studenti hodnotili shodně jako lepší. Měli pro to tři hlavní důvody:

  1. ihned našli hranu, kterou mají aktuálně zpracovat;
  2. strávili méně času přesunem kurzoru mezi řádky a sloupci tabulky;
  3. nemuseli každou zpracovanou hranu dvakrát mazat ze zadání grafu.

U první metody studenti obtížně hledali hranu s aktuálně nejmenším ohodnocením. Řešení může být následující. Hrany s nejmenším ohodnocením je možné vyhledat postupným zadáváním řetězců "–1–", "–2–", atd. Jeden ze studentů přišel s dalším nápadem, a to rezignovat na reprezentaci grafu formou tabulky a využít podobným způsobem běžný textový editor, v němž hrany pro daný uzel x umístíme na samostatný řádek. Nevidomí studenti tak plně mohou využít užitečných klávesových zkratek pro práci s textem i možností brailleského řádku.