Dijkstrův algoritmus
2. Návrh možných adaptací
1. Práce s grafem v jednom listu tabulkového procesoru:
Do prvního sloupce zapisujeme návěští jednotlivých uzlů počínaje
iniciálním uzlem. Do dalších buněk na stejném řádku
pro uzel zapisujeme všechny hrany z něj vycházející,
a to ve formátu
–
,
kde
je ohodnocení hrany,
je koncový uzel hrany,
viz Tabulka 1.
Příklad 1: Neorientovaný graf 
Editujeme pouze návěští uzlů v 1. sloupci, hodnoty v ostatních sloupcích slouží pouze pro čtení. Zpracovaný uzel označujeme hvězdičkou, abychom jej při dalším pokračování algoritmu nemuseli brát v potaz. Algoritmus končí, jakmile máme všechny uzly označené hvězdičkou (jsou tedy všechny zpracované).
2. Práce s grafem ve dvou listech tabulkového procesoru:
Oproti předchozí metodě dochází k jediné změně. 1. list používáme pouze pro čtení hran, na 2. listu máme pouze sloupec s návěštími uzlů, které postupně upravujeme.
3. Práce s grafem ve formě hmatového obrázku, zápis vzdáleností uzlů v libovolném editoru:
Metoda je podobná předchozímu postupu s tím rozdílem, že graf je nabízen v podobě hmatového obrázku. Student tak kombinuje čtení hmatem s editací návěští jednotlivých uzlů zapsaných v libovolném textovém či tabulkovém editoru.